Atentie la carduri

Proceduri noi si vechi !
Acum cateva luni unui prieten i-a disparut o suma realativ moderata de pe card, banii fiind retrasi de la un bancomat. Dupa ceva gandire ne-am dat seama si cum a fost furat. La o benzinarie angajata de la casa a sters cardul de pantaloni inainte de a-l introduce in POS. Faptul i-a ramas in memorie dupa pentru ca respectiva a potrivit mai mult timp cardul in mana si a fost atenta la zona de pantaloni de care a sters cardul. Am cautat atunci pe internet si am aflat ca deja au fost prinse retele de clonat carduri care lucrau cu aceasta metoda. Evident sub haine vanzatorii au un aparat de citit carduri magnetice.
Astazi mi-a sosit acasa o masina de spalat comandata pe net, cu plata prin pos mobil. In momentul in care i-am dat angajatului respectiv cardul sa mi-l treaca prin pos l-a studiat cateva secunde dupa care foarte atent l-a potrivit si l-a sters de salopeta sub care se vedea destul de clar forma dreptunghiulara a unui obiect. Am tinut pos-ul in asa fel incat sa nu poata vedea pinul tastat.
Nu am actionat in niciun fel, nu aveam cum sa fortez doi caratori de electrocasnice grele sa-si goleasca buzunarele daca nu eventual sa se dezbrace, nu am niciun fel de dovada pentru a apela la firma la care lucreaza si nici la politie. Doar am mutat imediat suma aflata pe card lasand 300 ron sa vad ce se intampla (si oricum maine trebuie sa fac plinul la masina). Sunt curios daca or sa riste pentru o suma atat de mica, eu am avertizare prin sms pentru fiecare plata sau extragere de numerar, astept ...
Am sunat la banca insa cei de acolo mi-au spus ca nu au auzit de asa ceva si nici nu are ce sa se intample. Right... politia a prins deja infractori care lucrau dupa aceasta retata
http://wwwtion.ro/stiri/timis/artic...80327-04431736
Concluzii? Un sistem de plata insuficient securizat, banca care nu numai ca nu-si avertizeaza/instruieste clientii ba chiar neaga realitatea, un gust amar pentru ca cineva a incercat sa ma fure chiar la mine acasa. Voi anula acest card cand o sa am timp si-o sa-mi fac altul pe care nu-l mai dau din mana, il voi trece eu personal prin pos-uri, desi nici asta nu-ti garanteaza securitatea, detalii si exemple gasiti usor pe google.
Si evident vreau ca experienta mea sa va serveasca drept avertisment.
Andrei.Z
Ps. Iti multumesc Claudia Musoaie

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Pentru voi, sotii si mame, cu dragoste!

Parfumul zodiei tale